Andre søndagen i november.

Hvert år er det likt, hvert år. Andre søndagen i November, hvert år. an har mast om det i en uke, kanskje to, men nå er  det verst. Det er idag som er dagen. Ikke hvilken som helst dag, men for meg er den ikke viktig heller. Men det blir tvunget fram. Ikke av meg, ikke av henne og heller ikke av butikkmaset, men av ham. Jeg har ikke sett ham på flere måneder, men i dag maser han. Det er visst viktig for ham, viktig for ham å kreve en plass i hjerte mitt. Andre søndagen i november, hvert år.

Det er  bare ham. Hvorfor, hvorfor er det så viktig for ham? Hun er viktigere for meg, andre søndagen i februar. Hun maser ikke heller. Men han, han maser. Krever, graver, river. Andre søndagen i November, hvert år. Da jeg var liten var det greit, jeg traff ham mer, men ikke nå. Han er ikke verdt en gratulasjon. Andre søndagen i november. Hun er, men ikke i dag, hun er andre søndagen i februar. Men ikke han.

Det er det samme maset, hvert år, hver andre søndag i november, en gang i året. Det maset. Det håpet. Det håpet om at han har vært snill, om at han fortjener det. Det kravet om å få ha en plass i hjertet mitt.

 

bloglovin

2 tanker om “Andre søndagen i november.

  1. Lille meg sier:

    Jeg har fulgt med på bloggene dine opp gjennom tidene og en ting skal du ha; du er blitt utrolig mye flinkere til å skrive! Måten du skriver om personer og følelser er fantastisk, alle finner minst ett tema som de kan kjenne seg igjen i. Samtidig så ser jeg hvem innleggene er rettet mot. Du er flink! Jeg liker skrivestilen din!

Legg igjen en kommentar

