Favoritt bok.

Det første Harry Potter spørsmålet handler om hvilken av bøkene som er min favoritt. Det er kanskje enklere sagt enn gjort. Selv har jeg lest bøkene flere ganger, og har virkelig aldri tenkt på hvilken av bøkene som skal få den ære av å bli merket som min favoritt, men etter å ha tenkt lenge kom jeg til en viss begrensning.

Jeg har to favoritt bøker, av ganske like grunner. De har begge stor betydning, og de er begge av de mest spennende, og de er begge helt fantastiske.

Harry Potter og de vise stein legger ett grunnlag for flere fantastiske år med en fantastisk fortelling. Det er svært viktig at dette blir bra, og det var den. Med en fantastisk første bok venter man i spenning på de neste syv, og når man bare har lest en har man mange godbiter som venter. Harry Potter er ung, utforskende og fantastisk. Med første bok så jeg fram til mange flotte år som Harry Potter fan.

Harry Potter og dødstalismanene var den mest spennende. De fleste bøkene nøyde seg med en het slutt, men bok nummer sju var virkelig spiss hele veien. Med de fantastiske spenningskurvene, de utsøkte humordelene, og de grusomt triste scenene var boken super. J.K. Rowling skapte en fantastisk slutt på 7 spennende skoleår med Harry Potter. Hadde det ikke vært for at hun dreper flere av favoritt karakteren hadde boken blitt en høydare.

Det er vanskelig å finne en favoritt blant 7 bøker som har formet livet mitt, så jeg endte opp med de to som betyr mest for serien. Jeg hater at det er slutt.

bloglovin

Legg igjen en kommentar

