Fiktive personer

Det er rart hvor knyttet man kan bli til fiktive personer, personer som ikke finnes, men som er skapt i en tv-serie eller en bok. Mange jenter opplever å falle for den glinsende, Vampyren, Edward Cullen, mens andre foretrekker den litt mer mystiske og skremmende, piraten Jack Sparrow, men det Harry Potter er jo ikke en man faller for akkurat.

Jeg har innrømme at jeg har vært borti det selv. Falt for noen fiktive personer, men det gjelder mest de jeg også kan se på. Selvfølgelig har jeg vært borti bøker der en av gutta er litt overbeskrevet med gode ord og flotte beskrivelser, men det er helst i tv-serier og filmer jeg har noe som virkelig får meg til å rette meg opp i ryggen og følge med.

Jeg ser mange tv-serier, kanskje litt for mange når jeg tenker meg om, men det er virkelig verdt det. Det at jeg kan se på Derek Morgan (Shemar Moore)  i Criminal Minds, Mr. Fitz (Ian Harding) i Pretty Little Liars, eller Derek Shepherd (Patrick Depsey) i Grey’s Anatomi gjør serien mye mer interessante enn ellers. Ja, det er vel kanskje ikke normalt å henge seg opp i de litt eldre karakterene, men det er sånn det er. De er mer reflekterte, mer mandige og rett og slette fantastiske.

Det er vel ikke rart man faller for en fiktiv person når forfattere og regissører gjør dem så perfekte. Men dra meg i håret hvis jeg sier noe feil, men verden hadde vel ikke vært helt det samme uten dem heller?

bloglovin

Legg igjen en kommentar

