Vinteren er hard.

Det nærmer seg sakte menn sikkert vinter. November er, kanskje ikke godt i gang, men i hvert fall på vei inn i mørkere tider. Jeg våkner til et hardt mørke om morgningen og går hjem fra skolen i skumringen. Det er derfor vanskelig for meg å si at jeg nyter dagene. Et mørkt «dagslys» gjør en søvnig, og det er ikke enkelt å holde seg våken med dette hengende over en.

En søvnig dag ender med en søvnløs natt, og slik går dagene. Mandag, Tirsdag, Onsdag, Torsdag, Fredag, helt til jeg sover lenge lørdag morgen og får tatt igjen etter en hard uke. Selvsagt er det ikke lett å følge med på fredag ettermiddag når en har manglet søvn siden mandag kveld, men det gir meg en god grunn til å bruke en slant penger på en god kopp kaffe. Det er virkelig ikke vær dag du har lyst til å bruke sju og tredve kroner på en kopp med gloheit drikke. Ikke holder det med en kopp bitter amerikano heller, så du må bruke noen ekstra spenn på litt sjokolade og melk.

Nei vinteren, og høsten er hard. Ikke bare er det kaldt og uutholdelig, men den gjør meg søvnig, gjør at jeg ikke henger med på skolen og ikke minst, den gjør meg blakk. Chill! Bare for å tippe vinteren over på en litt positiv side  og ikke virke for negativ så får vi jo alltids snø og ski sesong etterhvert.

bloglovin

Legg igjen en kommentar

