Russedrit

Med all respekt for alle som er på buss, inkl. min egen i russetiden er jeg virkelig imot hele greia. Selv er jeg på en buss for å ikke føle meg utstøtt i feiringa og for å få genser med navnet mitt på, hva ellers?

Se for deg en gjeng jenter 17-18 åringer som skal bli enige om alt, alle skal bli enige om dekknavn, konseptnavn, sang, og hvilken buss man skal kjøpe. Hos oss har det blitt ett problem. Det som lenge føltes som et fantastisk demokrati ble fort høvlet over da en av jentene satte seg selv som sjef. Første som da ble bestemt var at enten skal alle være enige, eller så dropper vi det. Okei, hvor ble det av demokratiet i dette, skal vi være et diktatur nå plutselig?

Med et 2/3 flertall skulle man trodd at man så og si var enige om et konsept navn, men sånn skulle det ikke være. Navnet ble ikke akseptert og vi ble igjen kastet langt vekk fra en enighet, og ett mulig resultat. Og vi er fortsatt langt unna.  Selv har jeg utallige ganger vurdert å trekke meg ut fra gruppa, men nå er det liksom for sent, nå som den virkelige store krangelen har kommet opp sliter vi med å finne tilbake til den gode gamle tonen vi hadde.

Jeg er imot russebusser og andre russgrupper, det er ikke den samme festen som vi har drømt om siden starten av videregående, det går ikke så lett som man skulle ha trodd.  20-25 jenter kan ikke samarbeide… Haters gonna hate, but so what.

bloglovin

Legg igjen en kommentar

