Prosjekt sunn

Jeg er nødt til å gjøre noe med det, med meg selv, med min sukkeravhengighet. Jeg er nødt til å gjøre noe med det som frister meg hver eneste dag, det som får meg til å bruke penger og det som “ødelegger” kroppen min. Selv om det at sjokolade gir deg kviser er en myte er det mye annet sjokolade kan gjøre med deg. Noe legger seg på låra og annet som ett ekstra varmelag rundt magen, gjerne som kjærlighetshåndtak, noe som i seg selv er umulig å bli kvitt.

Jeg må bli sunn, kutte ut sjokoladen og de store og mange porsjonene. Den høye forbrenningen jeg en gang hadde, har stille og rolig sovnet inn og jeg må gjøre opp på egen hånd. Jeg må ta meg sammen, spise mindre, trene mer, og jeg begynner i dag. Tror jeg. 

En kaffe mocca gir meg hundre flere grunner til å legge meg på matta og trekke meg opp med magen, og enda flere grunner til å dytte meg selv opp med armene. Den gir meg flere grunner til å si at det, det var det eneste kalorifulle “måltidet” idag. Og få grunner til å la meg ligge på sofaen å slenge. Jeg må rett og slett trekke frem det lille jeg eier av selvdisiplin og virkelig sette igang med prosjekt sunn!

bloglovin

Legg igjen en kommentar

