Følg dine drømmer

Når du er ung har du helter, din drøm er å bli en av dem, men når du blir eldre har du gjerne ikke de samme drømmene lenger, og heltene er borte. De drømmene du hadde da du var yngre blir sakte visket vekk, du blir ydmyket av dine feil, og tror ikke på deg selv lenger. Når du gjør en feil er det lett å blåse vekk alt liv i drømmene dine, mens du egentlig bør ha troen på deg selv.

Jeg har selv feilet, og gitt opp, men man bør kanskje gjøre noe med det. De heltene du hadde har også feilet, men de har ikke gitt opp. Ta opp igjen drømmene du en gang hadde og lev dem, det kan gjøre deg sterkere.

Jeg hadde helter, nå har jeg forbilder. Mye likt, men en smule annerledes. Jeg tror helter kan være mer “ekstraordinært”, mens et forbilde er en du har mulighet til å bli lik. Min drøm er ikke lenger å bli fotballspiller eller prinsesse, jeg vil heller ta valg som gjør meg lykkelig, som gir meg et godt liv som jeg kan leve med. Det er ikke lenger viktig å være en av de store, et forbilde selv, men at jeg følger drømmene mine og blir noe jeg selv kan trives med.

 

inspirasjon: Ulrik Munther – Heroes in defeat.

Legg igjen en kommentar

