Blogg forbilde?

Det er rart hvordan bloggere blir forbilder, hvordan alt de gjør, både på bloggen og på privat blir “tatt opp” av håpløse fans. Det er rart hvordan helt normale mennesker kan bli kjendiser over natten bare fordi de legger ut litt tekst og litt bilder på en enkel nettside hver dag. Og det er rart hvordan noen  bloggere blir kjente bare fordi de kjenner noen som kjenner noen…

Jeg følger endel blogger, både på bloglovin’ og på facebook, for å se hva folk kommenterer. Her om dagen leste jeg en kommentar på på en av toppbloggeren (da mener jeg ikke topp 5 akkurat…blogg.no) sin blogg der det var en jente som spurte hvorfor hun røyker. Hun hadde tydeligvis sett henne i Oslo, røykende. Det ble en heftig diskusjon og jeg vet verken om jeg ble enig med bloggeren eller med leseren.

Bloggeren svarte ikke på om hun røykte, men hun mente at det å måtte holde seg unna åpne gater hvis hun røyker var unødvendig. Leseren derimot hadde tross alt bare spurt om hun røykte og fremmet påstanden om bloggeren faktisk er et forbildet.

I løpet av dette innlegget ble jeg faktisk enig med leseren. Selv leser jeg ikke bloggen, men jeg er enig i at man bør oppføre seg som det forbildet man er når man legger nesten hele livet sitt ut på Internett. Bloggeren er mindreårig og skal ikke vise andre at det er kult, ok eller bra å røyke når du er under 18. Når du er blogger har du gjort det enkle valget som fører til at folk kommer til å kjenne deg igjen på gata. Du er ikke lenger den usynlige jenta som kan gjøre hva du vil uten at folk kommenterer det. Du kan ikke lenger leve livet uten at folk kommer bort til deg på gata. Du må leve med at du bli et forbilde for jenter over hele landet. Du er et forbilde for alle yngre jenter i Norge.

Legg igjen en kommentar

